December 02 2022

0 Comment(s)


إزاي تختار الـ Workspace الأفضل ليك ؟

أكثر سؤال بيخبط في دماغك أول ما تدور على work space هو سؤال اشمعنا ده؟ أيًا كان الـ service اللي إنت محتاجها، بتقول لنفسك: طب ما أتفرج أكثر يمكن ألاقي أحسن!

بس هل إنت عارف إيه الأحسن ليك؟

أكيد مسألتش نفسك السؤال ده قبل كده صح! طيب احنا هنقولك إيه معايير الاختيار على حسب الـ service اللي إنت محتاجها:

١- مكتب لشركتك:

لازم تختار مكان فيه كل الخدمات اللي تأهل التيم بتاعك على الشغل بشكل ممتاز، زي ديكور المكان، المكاتب والكراسي، سرعة الانترنت، وسيكولوجية المكان نفسه في التعامل واستقبال العملاء بتوعك.

٢- قاعة تدريب:

لازم تختار مكان فيه قاعات بمساحات مختلفة وكراسي جيدة مريحة للطلاب، فيه حد بيستقبل المتدربين بشكل ممتاز ويوضحلهم كل استفساراتهم، وإمكانية تحصيل رسوم الكورس من خلاله، وإنه يحفز المتدربين على حب الكورس والمُدرب بتوفير notes وأقلام ليهم كهدايا، وكمان عنده coffee area مخصوصة للـbreak.

3- محتاج shared space:

يبقى تختار مكان هادئ، النت فيه سريع جدًا، متاح فيه shift-night عشان يتناسب مع ظروف شغلك، وتكون أسعاره مناسبة.

4- محتاج office one to one لجلسات الـ Coaching أو لميتنج مهم عندك، أو بتعمل انترفيو للتيم بتاعك، فلازم يكون ديكور المكان حلو جدا ومريح،هادي، استقبالهم للعملاء على أحسن مستوى.

بالإضافة إن مع كل ده لازم يكون تيم المكان نفسه متعاون، وتقدر من خلاله تكوّن Networking كتير وكويسة مع باقي العملاء الموجودين في المكان.

ولو محتاج أكثر من service لازم تختار مكان بيوفرهم كلهم عشان توفر على نفسك فلوس ووقت.

كل الإمكانيات دي احتمال تلاقيها في بعض الأماكن بس الأكيد إنك هتلاقيها كلها متوفرة في Work Brand مع أسعار وعروض مخصوصة عشانك.

#WORK_BRAND

Comments


No Comments Available

Post Comment